Wybór systemu CRM dla dużej firmy

Im większe jest przedsiębiorstwo, tym trudniej zarządzać nim bez pomocy zaawansowanych narzędzi. Z tego powodu w wielu dużych firmach wdraża się dziś systemy CRM mające na celu poprawienie wydajności pracy i zapewnienie lepszej kontroli nad działaniami zachodzącymi w jej ramach.

Jak system CRM usprawnia pracę w dużych firmach?

Duża firma (zatrudniająca ponad 250 osób) to wiele prowadzonych równorzędnie tematów. Aby skutecznie nimi zarządzać i kończyć z sukcesem, należy wykorzystać systemy CRM wyposażone w odpowiednie funkcje dostosowane do tej wielkości przedsiębiorstw.

Co powinien umożliwiać dobry system CRM dla dużej firmy?

Obsługa rozbudowanej struktury organizacyjnej

W dużych przedsiębiorstwach struktura organizacyjna jest o wiele bardziej rozbudowana. Przykładowo w ramach działu handlowego może istnieć kilka równorzędnych zespołów sprzedaży zajmujących się konkretnym wycinkiem oferty (np. dział sprzedaży oprogramowania, dział sprzedaży urządzeń) lub działającym w innych skalach (np. dział sprzedaży detalicznej, dział sprzedaży hurtowej). Dobry system CRM umożliwia przygotowanie osobnych procesów sprzedaży i etapów leadów dla każdego produktu znajdującego się w ofercie firmy, dzięki czemu każdy z działów sprzedaży jest w stanie bazować na swoich własnych strategiach sprzedażowych.

Łatwe wdrażanie w obowiązki nowych i awansujących pracowników

Rotacja pracowników w dużych firmach jest większa, niż w mniejszych. Awans oraz szeroko zakrojona rekrutacja na przeróżne stanowiska sprawia, że system CRM w takim przedsiębiorstwie musi być ściśle połączony z bazą wiedzy umożliwiającą zapoznanie się ze swoimi obowiązkami oraz dostęp do narzędzi umożliwiających ich wykonywanie. Takie działanie ogranicza w dużym stopniu czas niezbędny do przeszkolenia pracownika i wdrożenie go w nowe obowiązki.

Liczenie rentowności działań poszczególnych działów

System CRM dla dużej firmy posiada rozbudowane narzędzia analityczne pozwalające na liczenie rentowności działań podejmowanych w poszczególnych działach. Dzięki temu managerowie działów są w stanie sprawdzić, które działania podejmowane przez ich podwładnych przynoszą najbardziej wymierne korzyści.

Prognozowanie wyników

Skuteczna analiza i prognozowanie wyników są niezwykle istotnymi czynnikami stanowiącymi podstawę rozwoju każdej dużej firmy. Dobry system CRM dostosowany do potrzeb dużej firmy powinien dawać możliwość analizowania każdego czynnika mającego wpływ na ostateczny efekt. Prezentując wyniki w przejrzysty i czytelny sposób.

Przekazywanie projektów przy zmianach osobowych / urlopach

System CRM przystosowany do działania w dużej firmie jest w stanie gromadzić wszystkie informacje na temat prowadzonych w jej strukturach działań (notatek, plików, e-maili etc.). Z tego powodu osoba, która przejmuje część obowiązków pracownika będącego np. na urlopie jest w stanie zorientować się, na jakim etapie znajduje się każdy z przejętych projektów.

Rozbudowa o dedykowane funkcje

CRM stworzony dla dużej firmy posiada nie tylko podstawowe narzędzia, ale również możliwość implementacji rozwiązań dedykowanych określonej firmie. To pozwala stworzyć odpowiednie moduły i narzędzia przystosowane do specyfiki danego przedsiębiorstwa pozwalając jego pracownikom jeszcze wydajniej wykonywać wszystkie obowiązki.

Praca online lub na firmowej infrastrukturze

System CRM na potrzeby dużych firm może działać zarówno na infrastrukturze producenta, jak i firmowej. Infrastruktura producenta daje dostęp do pełnych, regularnych aktualizacji i odciąża firmowy dział IT od obowiązku dbania o pełną funkcjonalność systemu. Wdrożenie CRM na własnym serwerze jest z kolei sposobem na spełnienie wszystkich warunków polityki bezpieczeństwa, m.in. jeśli chodzi o przechowywane w nim dane osobowe oraz poufne informacje przedsiębiorstwa.

Szukasz sprawdzonego systemu CRM dla dużej firmy? Sprawdź wersję demo 4Hero, zarejestruj się do 30-dniowej wersji próbnej lub napisz do nas, jeśli masz jakiekolwiek pytania.

Podziel się tym postem


Newsletter

Zapisz się, aby otrzymywać na bieżąco informacje o nowych artykułach.

O nas

Jesteśmy praktykami sprzedaży i pasjonatami zwiększania swojej efektywności. Lubimy, gdy udaje nam się ulepszać tak, aby można było osiągnąć więcej, lub napracować się mniej. Idealnie, gdy uda się połączyć obie te korzyści.