Jak wykorzystać CRM do zwiększenia sprzedaży?

>>Jak wykorzystać CRM do zwiększenia sprzedaży?

Jak wykorzystać CRM do zwiększenia sprzedaży?

Systemy CRM dzięki posiadanym przez nie funkcjom są w stanie w znacznym stopniu wspomagać sprzedaż. Dlatego wykorzystuje się je bardzo często jako podstawowe narzędzie w działach handlowych. Większość osób, które pracowały z dobrze wdrożonym CRM, zmieniając prace, zwraca mocno uwagę na to, czy w nowej organizacji jest wdrożony skutecznie CRM.

CRM 4Hero zapewnia każdemu użytkownikowi wiele możliwości, które wykorzystane w odpowiedni sposób pozwalają jeszcze lepiej planować działania sprzedaży oraz jednocześnie mieć dostęp do wszystkich niezbędnych informacji:

CRM podpowiada dalsze kroki

Dzięki zaimplementowanej w 4Hero funkcji lejka sprzedaży, wielu procesów sprzedaży oraz dobrze opisnych etapów, mamy dostęp do szczegółowego opisu działań, jakie należy podjąć w celu zakończenia jednego etapu i przejścia z klientem do kolejnego jego. Posiadając te informacje w zasięgu wzroku, handlowiec dokładnie wie, co ma robić, dzięki czemu działa szybciej i pewniej.

CRM analizuje pozyskiwanie klientów i optymalizuje działania

Wypełniając CRM podstawowymi informacjami dotyczącymi pracy z klientem możemy analizować pracę działu handlowego. Informacje nt. źródeł pozyskania klienta, czy etapów, na których rezygnują oni z oferty pozwalają zoptymalizować działania handlowca w taki sposób, aby skupił się na tematach przynoszących najlepszy efekt. Przykładowo, jeżeli okaże się, że dla tematów pozyskanych w drodze zapytań o ofertę osiągamy bardzo niską skuteczność, wówczas nie będziemy takim działaniom przypisywać wysokiego priorytetu, bądz będziemy dokładnie analizować – w jakiej sytuacji jest klient, który składa zapytanie o ofertę. Czy potrzebuje on po prostu kontr-oferty (i decyzja jest już praktycznie podjęta) czy też samodzielnie dokonał wstępnego doboru rozwiązania i możemy wspólnie z nim wypracować jego ostateczny kształt.

CRM ułatwia współpracę handlowiec-manager

4Hero umożliwia stały wgląd w działania handlowca przez kierownika, dzięki czemu ma on możliwość wsparcia pracownika istotnymi informacjami lub konkretnymi rozwiązaniami w momencie, gdy ten natrafia na jakikolwiek problem. Taki system znacznie usprawnia pracę i pozwala na poprawę jej skuteczności.

CRM to źródło wiedzy na temat klienta

Możliwość zbierania informacji z wszystkich działów (np serwisu, sprzedaży, zapytań) na temat każdego z etapów współpracy z klientem pozwala stworzyć bazę wiedzy na jego temat. Dzięki temu handlowiec dokładnie zna jego potrzeby, co pozwala np. na wykonanie dosprzedaży.

CRM usprawnia pamięta i organizuje

Ludzka pamięć jest zawodna, ale CRM będzie dokładnie pamiętał wszystkie informacje, jakie mu przekażemy. Dzięki temu będziemy w stanie np. wrócić za jakiś czas do klientów, którzy w momencie pierwszego kontaktu nie byli jeszcze zainteresowani naszymi usługami. Prowadząc aktywne działania pozyskania klientów, często trafiamy na klientów, którzy chcieliby by wykorzystywać nasze rozwiązanie, ale nie są dzisiaj jeszcze na to gotowi, np. obecnie ich skala działalności jest za mała i nie uzasadnia takiej inwestycji. Notując w odpowiedni sposób informację, system może przypomnieć nam za pół roku, aby ponownie zweryfikować potencjalnego klienta i jego potrzeby.

Korzystając z CRM-a handlowiec ma również możliwość jeszcze lepszej organizacji pracy. System sam przypomina mu o kolejnych działaniach, co sprawia, że pracownik jest w stanie obsłużyć więcej tematów w tym samym czasie.

CRM usprawnia też pracę zespołową, pozwalając na szybki kontakt, przekazanie zadań oraz weryfikację postępów prac z innymi członkami zespołu (np. programistami, podwykonawcami), co ma niebagatelny wpływ na efektywność działania.

By |2018-05-28T09:39:58+00:00Sierpień 31st, 2016|Metodyka|0 Comments

Leave A Comment