Jak motywować przedstawiciela handlowego?

>, Motywacja>Jak motywować przedstawiciela handlowego?

Jak motywować przedstawiciela handlowego?

Handlowca motywują pieniądze, które zarobi gdy dobrze wykona swoją pracę. Musi widzieć co ma zrobić aby zarobić, idealnie gdy widzi ile zarobi na każdym działaniu. Równie ważne jak motywowanie jest unikanie i minimalizowanie rzeczy które mają odwrotny skutek, czyli zniechęcają. Dobry CRM jest narzędziem, pomocnikiem, które zmotywuje handlowca do osiągania lepszego wyniku dostarczając w wygodny sposób niezbędnych informacji, podpowiadając jakie działania podjąć i gdzie skupić swój wysiłek. Wszystko po to, aby osiągnąć jak największą sprzedaż dla firmy a dla siebie prowizję.

Dlaczego handlowca motywują pieniądze?

Przedstawiciele handlowi zazwyczaj lubią kontakt z innymi ludźmi, lubią dynamizm i rywalizację, ale to, co napędza ich do działania – to pieniądze, czyli prowizja, którą otrzymają – gdy dobrze wykonają swoja pracę. Wszystko inne jest poboczne. Tak więc, gdy mamy dobry produkt i korzystny dla firmy i dla handlowca system prowizyjny pozostaje tylko jak najbardziej ułatwić im zarabiać pieniądze czyli:

  • Zlikwidować jak najwięcej demotywatorów, tych przeszkód które utrudniają wykonywanie pracy handlowcowi. Dla jednych może to być przesadna biurokracja, dla innych brak optymalnych narzędzi (np. brak dobrego i przydatnego systemu CRM, który będzie pomocnym organizerem)
  • Przekazać skuteczną metodykę sprzedaży, taką dzięki której będą mogli sprzedać jak najwięcej, po jak najlepszej cenie, a także będą mieli wskazówki, którym tematom warto poświęcić więcej uwagi, a które należy odpuścić.

Jak motywować handlowca przy użyciu CRM np. 4Hero CRM Online?

Budując 4Hero wzorowaliśmy się na kilku metodykach sprzedaży, wybierając z nich to co najbardziej nam się podobało i (najważniejsze) było skuteczne i domyślnie ustawiając w programie. Oczywiście każdy może (i powinien!) dostosować 4Hero CRM do stosowanej przez siebie metody.

  • Lejek sprzedaży podzielony na etapy – to jest właściwie podstawowy element, który daje przegląd wszystkich tematów handlowych, pozwala zmierzyć skuteczność oraz przeciętny czas trwania sprzedaży
  • Kluczowi gracze – czyli jak i z kim rozmawiać aby zrealizować sprzedaż
  • Analizowanie i raportowanie – w rozbiciu na różne procesy sprzedaży, źródła pozyskania klientów, fiaska sprzedaży – po to, aby uzyskać jak najwięcej wskazówek co działa, a co można poprawić
  • Kluczowe wskaźniki efektywności KPI – Szybki wgląd w realizację targetu i inne istotne informacje
By |2018-05-28T08:07:27+00:00Sierpień 19th, 2014|Metodyka, Motywacja|0 Comments

Leave A Comment