Jak generować leady?

Sposobem na zwiększenie obrotów firmy jest stałe poszukiwanie kolejnych klientów. W tym celu należy pozyskiwać i generować nowe leady. Jak się to robi i jak można wykorzystać do tego system CRM? Zapraszamy do lektury poniższego artykułu.

Sposoby na generowanie leadów

O tym, czym jest lead pisaliśmy w jednym z poprzednich wpisów. Jego pozyskiwaniem zajmują się w firmach zazwyczaj działy handlowe, jak i marketingowcy. Szereg sposobów na dotarcie do potencjalnych klientów pozwala na budowanie krótko lub długofalowej strategii zdobywania kolejnych kontaktów handlowych i przemieniania ich w konkretne przychody dla przedsiębiorstwa.

Aby zapanować nad spływającymi leadami warto wykorzystać dobry system CRM zapewniający możliwość stałego kontrolowania procesu sprzedaży oraz przekazywania handlowcom wszystkich niezbędnych informacji pozwalających zakończyć sprzedaż sukcesem.

Poniżej prezentujemy kilka sprawdzonych i skutecznych sposobów na generowanie leadów:

Telemarketing

Telemarketing jest najlepszym przykładem na aktywne pozyskiwanie leadów. Polega on na pozyskiwaniu numerów telefonów do firm potencjalnie zainteresowanych naszymi usługami i przedstawieniu oferty w czasie rozmowy telefonicznej. CRM 4Hero umożliwia w takiej sytuacji stworzenie leada na podstawie rozmowy z możliwością dodania notatki zawierającej wszelkie niezbędne do dalszej pracy szczegóły. Telemarketing to jeden z najszybszych sposobów na zdobywanie nowych kontaktów.

Przeszukiwanie for społecznościowych

Inną formą aktywnego pozyskiwania leadów jest obecność w miejscach związanych z działalnością naszej firmy. Mogą to być dedykowane fora tematyczne, grupy działające w obrębie serwisów społecznościowych i inne miejsca zrzeszające osoby szukające konkretnych rozwiązań, które jesteśmy w stanie im zapewnić. W tej sytuacji również istnieje możliwość samodzielnego dodania leadu do CRM 4Hero wraz z wszelkimi notatkami dotyczącymi potencjalnego kontrahenta.

Blog firmowy

Działania content marketingowe cieszą się w ostatnich latach niesłabnącą popularnością. Z tego powodu wiele firm rozpoczyna pisanie blogów pozwalających im nie tylko lepiej spozycjonować swoje usługi w sieci, ale również stworzyć kolejny kanał pozyskujący leady. Dzięki regularnemu publikowaniu ciekawych treści na blogu jesteśmy w stanie zainteresować nią potencjalnych klientów, którzy poprzez dołączony formularz kontaktowy mogą przesłać zapytanie. Treść takiego formularza wysłana na połączony z CRM 4Hero adres automatycznie zapisuje się jako lead.

Cold maling

Mianem tzw. cold mailingu określamy sytuację, w której wysyłamy mailing do pozyskanej bazy adresów e-mail niebędących jeszcze naszymi klientami. Określenie „cold” oznacza sytuację, w której z poszczególnymi odbiorcami nie posiadamy jeszcze żadnej relacji i nie mamy możliwości dokładnego spersonalizowania wiadomości pod kątem ich potrzeb. W CRM 4Hero możliwe jest podpięcie adresu e-mail, aby każda przesłana na niego odpowiedź automatycznie lądowała w formie leadu w systemie.

Dostęp do wartościowych treści

Wspomniany wyżej content marketing to nie tylko blogi firmowe, ale również wysokiej jakości treść serwowana pod postacią ebooków, webinarów czy też różnego rodzaju szkoleń. Jest to również okazja, aby zebrać kontakty do osób zainteresowanych naszą ofertą, np. poprzez formularz, którego wypełnienie jest warunkiem dla otrzymania dostępu do przygotowanych przez nas materiałów. Pozyskane w ten sposób informacje pojawią się w 4Hero pod postacią leadu.

Czy generowanie leadów można zautomatyzować?

Generowanie leadów odbywa się nie tylko podczas zdobywania nowych klientów. Możliwe jest również poprzez działanie na bazie już posiadanych kontaktów. W CRM 4Hero wdrożyliśmy generator leadów, który samodzielnie przeszukuje bazę pod kątem potencjalnej dosprzedaży tworząc leady i zadania przypisane opiekunom handlowym oraz wysyłając do kontrahentów przygotowane wcześniej wiadomości e-mail.

Zapraszamy do sprawdzenia naszego generatora leadów w CRM 4Hero. Można to zrobić w udostępnionej wersji demo, lub 30-dniowej wersji testowej konta zapewniającej pełną funkcjonalność.

Podziel się tym postem


Newsletter

Zapisz się, aby otrzymywać na bieżąco informacje o nowych artykułach.

O nas

Jesteśmy praktykami sprzedaży i pasjonatami zwiększania swojej efektywności. Lubimy, gdy udaje nam się ulepszać tak, aby można było osiągnąć więcej, lub napracować się mniej. Idealnie, gdy uda się połączyć obie te korzyści.