Dlaczego warto wdrożyć CRM dla średniej firmy?

Dobra organizacja pracy w firmie daje podstawę do poprawiania wydajności jej pracowników. Z tego powodu w średniej wielkości przedsiębiorstwach warto wdrożyć odpowiedni system CRM, który zapewni niezbędne narzędzia do poprawy jakości pracy.

Średniej wielkości firmy to w polskiej klasyfikacji podmioty zatrudniające 50-250 osób i osiągające obrót roczny do 50 mln euro. Zazwyczaj posiadają już swoje własne działy handlowe, jak i osoby nimi zarządzające. W takiej sytuacji dobry system CRM jest w stanie uporządkować codzienną pracę dając dostęp do możliwości, których próżno szukać w biurowej rzeczywistości pozbawionej takiego narzędzia.

Jakie funkcje spełnia dobry CRM w średniej wielkości firmie?

System CRM wdrożony w firmie średniej wielkości otwiera przed nią liczne możliwości zwiększania wydajności pracowników. Przede wszystkim:

Porządkuje pracę działu handlowego

Dobry system CRM umożliwia zdefiniowanie własnych etapów leada oraz procesów sprzedaży dostosowanych do konkretnych produktów i usług znajdujących się w ofercie firmy. Z tego powodu całość prowadzonych działań handlowych jest przejrzysta, a każdy pracownik może szybko dowiedzieć się ze szczegółami, jak wyglądają kolejne etapy prowadzące do celu - zamknięcia sprzedaży.

Ułatwia wdrożenie nowego pracownika

Uporządkowanie procesów sprzedaży daje realne korzyści nie tylko w organizacji pracy dotychczasowej obsady działu handlowego. Dostęp do wszystkich niezbędnych informacji z poziomu CRM (w tym niezwykle istotnej wiedzy merytorycznej) pozwala również szybciej wdrożyć nowego pracownika.

Umożliwia dostęp do wszystkich niezbędnych informacji

Z wykorzystaniem systemu CRM kontynuowanie określonych tematów pod nieobecność osób je prowadzących (będących np. na urlopie) jest niezwykle proste. Dzięki opcji publikowania notatek i załączania plików, w razie potrzeby inny pracownik jest w stanie dotrzeć do potrzebnych informacji w celu kontynuowania wątku.

Usprawnia współpracę z innymi działami

Wdrożenie systemu CRM w strukturę całej firmy zapewnia jeszcze lepszą komunikację i rozliczanie pracy pomiędzy poszczególnymi działami (np. z działem marketingu pozyskującym nowe leady, z działem deweloperskim przygotowującym nowe produkty lub serwisem dbającym o ich prawidłowe działanie).

Monitoruje efekty pracy działu handlowego

Manager działu handlowego jest w stanie skutecznie mierzyć efekty pracy podwładnych dzięki generowanym na bieżąco raportom, a przy pomocy narzędzi analitycznych prognozować wyniki. Mając stały podgląd pracy handlowców jest w stanie wspomóc ich merytorycznie oraz motywować wszędzie tam, gdzie zachodzi taka potrzeba.

Usprawnia pracę handlowca

Handlowiec otrzymuje dostęp do pełnej bazy informacji na temat swoich klientów. Wbudowany w CRM organizer pozwala mu dokładniej planować pracę, aby zwiększać skuteczność. Dzięki dostępowi do czytelnych raportów jest on również w stanie samodzielnie sprawdzać swoje dotychczasowe wyniki.

Ułatwia pracę grupową

Dzięki wdrożeniu systemu CRM do firmy prowadzenie projektów angażujących grupę pracowników jest znacznie łatwiejsze. Podgląd etapów zadań, możliwość dodawania notatek ze spotkań, czy przesyłania plików pozwala zachować porządek i usprawnia wymianę informacji pomiędzy pracownikami. Rejestr pracy z kolei umożliwia śledzenie czasu, jaki zajmuje konkretnym członkom grupy wykonanie przypisanych do nich obowiązków.

Dlaczego warto wybrać system CRM online?

Wdrożenie w średniej wielkości firmie systemu CRM usprawnia pracę i pozwala jeszcze lepiej zorganizować ją pod kątem dalszego rozwoju biznesu. Aby móc za jego pomocą pracować wydajniej, warto zdecydować się na CRM dostępny online. Posiada on wiele zalet, spośród których warto wymienić m.in.

  • dostęp do danych z poziomu dowolnego komputera, tabletu i smartfona podłączonego do Internetu,
  • brak konieczności zakupu i utrzymywania własnej infrastruktury,
  • brak konieczności samodzielnego przeprowadzania aktualizacji systemu.

Szukasz sprawdzonego systemu CRM dla średniej firmy? Sprawdź sam możliwości 4Hero w wersji demo lub skontaktuj się z nami.


Newsletter

Zapisz się, aby otrzymywać na bieżąco informacje o nowych artykułach.

O nas

Jesteśmy praktykami sprzedaży i pasjonatami zwiększania swojej efektywności. Lubimy, gdy udaje nam się ulepszać tak, aby można było osiągnąć więcej, lub napracować się mniej. Idealnie, gdy uda się połączyć obie te korzyści.