Automatyczna segmentacja klientów – jak i dlaczego powinieneś ją wprowadzić?

Praca z wieloma klientami wymusza na nas stosowanie pewnych standardów przyspieszających działania biznesowe. Dlatego popularnym rozwiązaniem stosowanym w celu usprawnienia powyższych jest tzw. segmentacja klientów pozwalająca na pogrupowanie ich w odpowiednich kategoriach w celu lepszego dopasowania standardów obsługi. W poniższym artykule pokażemy w jaki sposób przy pomocy CRM 4Hero zautomatyzować segmentację klientów.

Segmentacja klientów – dlaczego warto to robić?

Obszerniej o segmentacji klientów pisaliśmy już na łamach bloga 4Hero i wszystkich chcących poznać wszystkie szczegóły zagadnienia odsyłamy do tamtego artykułu. W największym skrócie wygląda to tak: segmentacja polega na grupowaniu klientów podobnych do siebie według określonych kryteriów.

Nie da się traktować każdego klienta w identyczny sposób. Z każdym z nich współpraca wygląda nieco inaczej. Są tacy, którzy będą stale korzystać z naszych usług i tzw. „jednorazowe strzały” bez perspektyw na dalszą współpracę. Są ci, którzy każdego miesiąca wygenerują dla nas wyższy zysk i tacy, gdzie działanie niebezpiecznie ociera się o granicę opłacalności.

Segmentacja klientów pozwoli nam szybko skategoryzować ich przy pomocy odpowiednich statusów, co w dalszej perspektywie pozwala znacznie wygodniej dopasowywać ofertę i sposób obsługi dla każdego z nich.

Wprowadzenie segmentacji klientów w firmie warto oprzeć o konkretne, jasne kryteria. Segmentem może być rodzaj klienta (firma lub indywidualny), branża, w której działa, wartość przychodów generowanych z wystawionych dla niego faktur itp.. Wszystko tak naprawdę zależy od tego, w jaki sposób chcemy uporządkować klientów na nasze potrzeby.

Jak najłatwiej przeprowadzić segmentację klientów? Rozwiązaniem, które spełnia wszystkie potrzeby jest odpowiednio skonfigurowany system CRM.

Automatyczna segmentacja klientów w CRM 4Hero

System CRM 4Hero wyposażyliśmy w szereg narzędzi ułatwiających pracę z klientem. Jednym z nich jest właśnie segmentacja, dzięki której w prosty i szybki sposób zautomatyzujemy przydzielanie ich do poszczególnych grup.

Opcja segmentacji w 4Hero posiada predefiniowane segmentowanie wg. generowanych obrotów, co umożliwia przyporządkowanie ich do określonych segmentów (np. srebrni, złoci, platynowi). Na tym jednak możliwości naszego CRM się nie kończą. System ten wyposażony jest w możliwość definiowania parametrów segmentacji (samodzielnie, lub przy pomocy partnera 4Hero) dla każdego typu działalności, co zapewnia niemalże nieograniczone możliwości w tym zakresie.

W celu ustawienia automatycznej segmentacji należy:

  • w zakładce menu Konfiguracja wybrać Statusy klientów,
  • wybrać istniejący status, lub stworzyć nowy,
  • w polu Zapytanie SQL dodać odpowiednią formułę, dzięki czemu spełnienie określonych w niej warunków automatycznie nada klientowi odpowiedni status.

Co daje automatyczna segmentacja klientów?

Dzięki automatycznej segmentacji klientów jesteśmy w stanie zapanować nad sposobem obsługi każdego z nich. Oczywiście statusy możemy przypisywać ręcznie, aczkolwiek w wypadku dużej ilości kontrahentów, z którymi współpracujemy jest to niezwykle czasochłonne. Zmusza nie tylko do samodzielnego przypisania każdemu odpowiedniej etykiety, lecz także do pamiętania o późniejszych zmianach w wypadku, gdy klient staje się jednym z tych kluczowych, lub poprzez pozyskanie znacznie bardziej opłacalnych współpracy, jego status powinien zostać zdeprecjonowany.

Sprawdź, jakie możliwości daje segmentacja klientów w 4Hero. Wypróbuj wersję DEMO lub wybierz 30-dniowy bezpłatny dostęp testowy do pełnoprawnego konta.

Podziel się tym postem


Newsletter

Zapisz się, aby otrzymywać na bieżąco informacje o nowych artykułach.

O nas

Jesteśmy praktykami sprzedaży i pasjonatami zwiększania swojej efektywności. Lubimy, gdy udaje nam się ulepszać tak, aby można było osiągnąć więcej, lub napracować się mniej. Idealnie, gdy uda się połączyć obie te korzyści.